منتظر ظهور

چشم براه تو ایم آقا جان

منتظر ظهور

چشم براه تو ایم آقا جان

آغاز حملات پهپادی آمریکا از ترکیه علیه داعش

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ



 

آغاز حملات پهپادی آمریکا از ترکیه علیه داعش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، واشنگتن اولین حملات پهپادی خود در شمال سوریه را از یک پایگاه هوایی ترکیه اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، پیش از این کاخ سفید مجوز حملات هوایی برای حفاظت از شورشیان "میانه‌رو" سوری در سوریه را صادر کرده بود که شامل حملات علیه نیروهای وابسته به دولت بشار اسد هم می‌شود.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مداخله‌جویانه مدعی شد که مقصر هرج و مرج و ظهور تروریست‌ها در سوریه بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور است!

از سوی دیگر یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین از پایگاه هوایی اینجرلیک حملاتی را در شمال سوریه انجام داد و مقدمات حملات در داخل سوریه با استفاده از هواپیماهای آمریکایی خلبان‌دار در حال آماده شدن است.

پهپاد آمریکایی مذکور مناطقی در نزدیکی رقه سوریه را که از پایگاه‌های اصلی گروه تروریستی داعش است، هدف گرفت. پیش از این آمریکا از پایگاه اینجرلیک تنها برای انجام عملیات‌های شناسایی با پهپادها، استفاده می‌کرد.

ترکیه که همواره با استفاده از پایگاه‌هایش از سوی آمریکا و ناتو مخالفت می‌کرد، در اقدامی غیر منتظره موافقت خود را اعلام کرد. در ازای استفاده واشنگتن از پایگاه اینجرلیک، آنکارا از آمریکا خواسته است تا منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه و منطقه امنیتی در امتداد مرز ترکیه ایجاد کند.

۹۴/۰۵/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا کیهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی